Klacht over handelen gemeente

Direct regelen

De gemeente probeert haar taken goed uit te voeren. Toch kunt u ontevreden zijn over het optreden van een medewerker of bestuurder. Heeft u hierover een klacht? Laat het ons dan weten, dat is uw recht! Het geeft de gemeente de kans uw klacht op te lossen en de dienstverlening te verbeteren.

Waarover kunt u een klacht indienen

  • De persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders, zoals gedragingen die als onbeschoft of discriminerend worden ervaren
  • Het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • Het niet reageren op vragen

In gesprek gaan

De gemeente Cuijk handelt klachten bij voorkeur informeel af. Dat betekent dat wij u in de meeste gevallen in eerste instantie opbellen om met u in gesprek te gaan over uw klacht. Als u daar behoefte aan heeft kunt u worden uitgenodigd voor een gesprek in het gemeentehuis.

Formele afhandeling

Mochten we er informeel niet uitkomen dan volgt een meer formele afhandeling van de klacht. Deze procedure heeft veel weg van een bezwarenprocedure. U wordt uitgenodigd voor een hoorzitting, er volgt een onderzoek en u krijgt een formele schriftelijke reactie.

U kunt online uw klacht indienen of schriftelijk via:

Gemeente Cuijk
T.a.v. Sandra van Bergen, klachtencoördinator
correspondentieadres:
Postbus 7
5360 AA GRAVE

Beschrijf duidelijk tegen wie de klacht is gericht, waarom u de klacht indient en wat eraan vooraf is gegaan. Vergeet niet uw telefoonnummer te vermelden. Bent u het niet eens met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke instelling, zoals de Nationale ombudsman.

Meer informatie

Voor meer informatie met betrekking tot een klacht tegen ambtelijk optreden kunt u kijken in de Klachtenregeling gemeenschappelijke regeling werkorganisatie gemeenten Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert (PDF).

Voor klachten tegen bestuurders zoals het college, een wethouder of de burgemeester verwijzen wij u naar de klachtenverordening gemeente Cuijk (PDF).